Od 15 kwietnia 2021 r. uruchomiony zostanie nowy system komunikacji z mieszkańcami Gminy Łochów o nazwie LUPE.
System jest dostępny na stronie https://lochow-lupe.bit-sa.pl
Dla ułatwienia dostępna jest także do pobrania aplikacja na telefony komórkowe.
System i aplikacja mobilna powstały z myślą o zapewnieniu zdalnej obsługi i obustronnej komunikacji mieszkańców z Urzędem Miejskim w Łochowie.
To bezpłatne narzędzie, dzięki któremu nie wychodząc z domu, będziesz na bieżąco ze wszystkim, co dzieje się w okolicy.
Informacje w jednym miejscu:
- aktualny harmonogram wywozu odpadów komunalnych (wraz z powiadamianie o terminach ich odbioru),
- komunikaty i ogłoszenia urzędowe,
- informacje o wydarzeniach gminnych i imprezach kulturalnych,
- ostrzeżenia dla kierowców,
- informacje z Regionalnego Systemu Ostrzegania RSO.
Zgłaszanie zdarzeń i awarii:
- jesteś świadkiem zdarzenia lub zauważyłeś awarię - zrób zdjęcie i zgłoś sprawę,
- zgłoszenie trafi do właściwego i kompetentnego w danej sprawie urzędnika,
- śledź status swojego zgłoszenia,
- zobacz mapę wszystkich zgłoszeń w gminie,
- zgłoszenia można dodawać zarówno przez aplikację, jaki i witrynę www.
INSTRUKCJA
Krok 1: POBIERZ APLIKACJĘ NA TELEFON LUB KORZYSTAJ POPRZEZ STRONĘ WWW
System dostępny jest pod adresem:
lochow-lupe.bit-sa.pl
- Aby pobrać aplikację na urządzenia mobilne - wersja na Androida, należy zalogować się do sklepu Google Play i wyszukać aplikację – „Lupe BIT S.A.”. Link do pobrania aplikacji na Android: http://play.google.com/store/apps/details?id=pl.bitsa.lupe2
- Aby pobrać aplikację na urządzenia mobilne - wersja na iOS, należy zalogować się do sklepu App Store i wyszukać aplikację – „Lupe BIT S.A.”. Link do pobrania aplikacji na IOS: http://apps.apple.com/pl/app/lupe/id1417795087?l=pl
Krok 2: LOGOWANIE
Do lochow-lupe.bit-sa.pl zalogujesz się używając danych logowania Facebooka lub konta Google.
Do aplikacji wejść można jako użytkownik niezalogowany (Wejdź jako Gość) lub poprzez założenie konta w systemie.
Aby założyć konto należy:
- wejść na komputerze w link: https://lochow-lupe.bit-sa.pl/surfer/index/register, lub
- wybrać przycisk ZAŁÓŻ KONTO w górnym prawym rogu.
Następnie należy Wypełnić pola formularza rejestracyjnego, po którym pojawi się komunikat o wysłaniu na wskazany adres e-mail linku aktywacyjnego, który należy potwierdzić.
Krok 3: Dodawanie ZGŁOSZENIA
Zgłoszenia można dodawać zarówno przez aplikację jak i witrynę WWW. Aby wysłać nowe zgłoszenie przez witrynę WWW należy:
- wybrać opcję „Dodaj Zgłoszenie” znajdującą się w górnym menu, lub
- kliknąć znak "+" znajdujący się w prawym dolnym rogu ekranu, lub
- uruchomić link: https://lochow-lupe.bit-sa.pl/mcity/incidents/add-problem.
Następnie uzupełnij pola formularza:
- Adres – należy zaznaczyć na mapie adres zdarzenia lub w urządzeniu mobilnym włączyć funkcję geolokalizacji, która automatycznie wczyta adres, w którym aktualnie się znajduje telefon;
- Kategoria – należy wybrać z listy rozwijanej odpowiedni rodzaj zdarzenia. Jeśli brak jest odpowiedniej kategorii należy wybrać – „Inne”;
- Opis – należy opisać szczegóły zgłoszenia;
- Dodaj załącznik – jest to pole opcjonalne, które umożliwia dodanie zdjęcia do zgłoszenia. (obrazy w formatach: jpg, jpeg, png i gif).
W celu potwierdzenia formularza zgłoszenia należy nacisnąć przycisk - „ZGŁOŚ”. Zgłoszenie pojawi się na liście dopiero po zatwierdzeniu przez Administratora.
UWAGA: Zgłoszenia o nagłych zdarzeniach, np. wypadkach, pożarach, katastrofach oraz o innych sytuacjach zagrażających zdrowiu lub życiu powinny być zgłaszane pod numery alarmowe.
Ustawianie funkcji „Harmonogram Odbioru Odpadów”
Funkcja dostępna jest wyłącznie dla użytkownika zalogowanego. Polega ona na udostępnianiu w aplikacji mobilnej informacji na temat harmonogramu odbioru odpadów w konkretnych punktach adresowych wraz z powiadomieniami o ich odbiorze.
Aby uruchomić funkcję Harmonogram Odbioru Odpadów należy w „Ustawieniach aplikacji” wybrać „Odbiór odpadów” i w polu „Dodaj nowy” wybrać adres lub kilka adresów nieruchomości, których harmonogram ma dotyczyć. Po wyborze należy zapisać dane poprzez naciśniecie ikonki dyskietki w prawnym górnym rogu.
Po prawidłowo zapisanych adresach w menu aplikacji w „Odbiór odpadów” - pojawi się kalendarz z datami odbiorów odpadów pod dany adres z podziałem na konkretne frakcje (Segregowane, Zmieszane, BIO, Popiół).
Dodatkowo użytkownik może w ustawieniach określić, kiedy chce otrzymywać powiadomienia o zbliżającym się terminie odbioru odpadów (np. 1 dzień przed, o godzinie 13). Otrzyma wówczas komunikat / powiadomienie na telefon.
Włączanie opcji „Komunikatów”
System pozwala na publikację komunikatów oraz powiadomień wysyłanych przez Urząd i jednostki gminne na urządzeniach mobilnych z obszaru gminy. Jeśli chcą Państwo otrzymywać na swoją komórkę ważne informacje należy w zakładce „Ustawienia” wybrać opcje „Powiadomienia”, a następnie wybrać właściwą dla siebie kategorię powiadomienia.
Aby być zawsze na bieżąco, zachęcamy do korzystania z opcji powiadomień na komórkę!