Szanowni Państwo,
zgodnie z zapisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 554) wszyscy właściciele lub zarządcy budynków, w których znajduje się źródło ciepła i spalania paliw mają obowiązek złożenia stosownej deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Obowiązek ten wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2021 r. Deklaracja dotyczy źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.
Deklarację będzie można składać:
- w formie elektronicznej, czyli przez internet - https://zone.gunb.gov.pl/ jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób;
oraz
- w formie papierowej - wypełniony dokument będzie można wysłać listem albo złożyć osobiście w Urzędzie Miejskim w Łochowie
Deklaracja będzie zawierała takie informacje jak:
- imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
- adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
- informację o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
- numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
- adres e-mail (opcjonalnie).
Na wysłanie deklaracji obywatele będą mieli 12 miesięcy w przypadku budynków już istniejących. W przypadku nowo powstałych obiektów będzie to termin 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła lub spalania paliw.
Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronach Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego – adres internetowy https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
W razie pytań i wątpliwości należy się kontaktować z Wydziałem ds. Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków: info-ceeb@gunb.gov.pl
autor: A.Grądzka